Wednesday, January 14, 2015

(nur) Kalligrafie - (only) calligraphy

Das Kalligrafie allein sehr gut wirken kann, zeigen Bilder die mit Cadels und wunderschöner Schreibschrift "gemalt" wurden. Besonders im orientalischen und asiatischen Raum wird diese Tradition bis heute hoch gehalten.

Ich selbst habe diese Art der Kalligrafie-Kunst in den beiden Urkunden vom Septemberbeitrag 2014 ausprobiert.

Was ich in diesem Post zeigen will, sind die Briefe die ich im Rahmen meines Mittelaltervereins der SCA (Society for Creative Anachronism, Königreich Drachenwald, Baronie Kniht's Crossing) schrieb. Hier habe ich mir ein Beispiel an vorhanden Originalbriefen genommen. Die Schreiben wirken allein durch die Schrift. Die Resultate haben mich dazu veranlasst wichtige Briefe wieder per Hand und Glückwunschkarten & Dankesschreiben sogar in Kalligrafie zu schreiben.

English translation see below the pictures!
Kriegserklärung der Baronie Knight's Crossing an das angrenzende Shire Ad Flumen - declaration of war from the Barony of Knight's Crossing to the neighboring Shire Ad Flumen

Friedenserklärung der Baronie Knight's Crossing an das angrenzende Shire Ad Flumen - peace agreement of the Barony Knight's Crossing to the Shire Ad Flumen

Paintings done by using only calligraphy in the form of Cadels and beautiful handwriting are pieces of art as well. This tradition is very much actively practiced in the oriental and asian countries.

I myself tried this kind of art doing the awards presented in the september post 2014.

What I want to show with this post are the letters I wrote for the medieval society I'm a member of, the SCA (Society of Creativ Anachronism, Kingdom Drachenwald, Barony of Knight's Crossing). I used original medieval letters as references. The letters themselves appear beautiful just through the calligraphy. Because of the results, I decided to actually write personal letters on paper and cards again instead of by e-mail and even calligraph congratulation and thank you cards.

The joy the recepient has finding a "real" letter with all the bills and adds in the mail box is priceless and very much appreciated.

No comments:

Post a Comment